Gå til innhold
Arkivverket

[#2459] Mikkelsen / Michelsen, Bergen


Gjest Irmelin Stensaker
 Del

Recommended Posts

Gjest Irmelin Stensaker

Min oldefar styrmand Johan Henrik Mikkelsen fra Bergen var gift to ganger.Første gang med Marie Katharine Monsen f.06.02.1851 i Bergen.Sammen fikk de en sønn,Sigurd f.06.07.1880.Har noen der ute opplysninger som kan hjelpe meg i å finne ut hva som skjedde med Marie Katharine og Sigurd? Tre år etter at Sigurd ble født var min oldefar gift opp igjen med Marie Oline f.1850 i Ålesund.De må ha bodd i Ålesund da min morfar og begge hans søstre ble født der.Hvet noen noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne J. Kvam

Hei Irmelin.Jeg kikket litt i nettkildene, og fant noe som kan være av interese, selv om det ikke er svar på ditt spørsmål. Det kan også hende du har funnet dette selv, men uansett: i FT 1865, Bergen er det oppført en Mons Olai Monsen, 46 år, Navigationslærer, med hustru Lene Sofie Monsen (42), og 4 barn, hvor ett har oppgitt navn Marie Cathrine Monsen, 15 år. Det kan synes også som to av hennes søsken senere bodde sammen i H. Haarfagresg, 22, utfra FT 1900: Joachim Monssen f 1846 og Caroline Monssen f 1853, begge ugifte.Det synes å passe med navn og alder i forhold til1865-informasjonen. Du kan finne dem selv enkelt. Fortsatt god jakt. BJK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eit godt råd er å låne inn filmen av kyrkjeboka for Ålesund. Finn du ekteskap 2 der, vil det stå om han er enkjemann eller fråskild. Er han enkjemann, finn du kan hende òg dødsfallet til fyrste kona der. Der bør i så fall òg vere eit skifte etter fyrste kona, i alle høve dersom Sigurd ikkje var død. Lukke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.