Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Irmelin Stensaker

[#2459] Mikkelsen / Michelsen, Bergen

Recommended Posts

Gjest Irmelin Stensaker

Min oldefar styrmand Johan Henrik Mikkelsen fra Bergen var gift to ganger.Første gang med Marie Katharine Monsen f.06.02.1851 i Bergen.Sammen fikk de en sønn,Sigurd f.06.07.1880.Har noen der ute opplysninger som kan hjelpe meg i å finne ut hva som skjedde med Marie Katharine og Sigurd? Tre år etter at Sigurd ble født var min oldefar gift opp igjen med Marie Oline f.1850 i Ålesund.De må ha bodd i Ålesund da min morfar og begge hans søstre ble født der.Hvet noen noe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarne J. Kvam

Hei Irmelin.Jeg kikket litt i nettkildene, og fant noe som kan være av interese, selv om det ikke er svar på ditt spørsmål. Det kan også hende du har funnet dette selv, men uansett: i FT 1865, Bergen er det oppført en Mons Olai Monsen, 46 år, Navigationslærer, med hustru Lene Sofie Monsen (42), og 4 barn, hvor ett har oppgitt navn Marie Cathrine Monsen, 15 år. Det kan synes også som to av hennes søsken senere bodde sammen i H. Haarfagresg, 22, utfra FT 1900: Joachim Monssen f 1846 og Caroline Monssen f 1853, begge ugifte.Det synes å passe med navn og alder i forhold til1865-informasjonen. Du kan finne dem selv enkelt. Fortsatt god jakt. BJK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Eit godt råd er å låne inn filmen av kyrkjeboka for Ålesund. Finn du ekteskap 2 der, vil det stå om han er enkjemann eller fråskild. Er han enkjemann, finn du kan hende òg dødsfallet til fyrste kona der. Der bør i så fall òg vere eit skifte etter fyrste kona, i alle høve dersom Sigurd ikkje var død. Lukke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Irmelin Stensaker

Takk for svar begge to. Jeg har ikke gitt opp ennå.Irmelin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.