Gå til innhold
Arkivverket

[#2464] Hagerup fra Grimstad


Gjest Knut O. Ronold
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut O. Ronold

Hans Jacob Hagerup (1829-1907) var landhandler i Grimstad og fikk i ekteskap med Anne Gurine Olsdatter (1840-1901) seks barn, hvor flg. fire vokste opp: (1) Olga Frederikke Hagerup, født 1870. (2) Harald Emil Hagerup, født 1872. (3) Anna Olivia Hagerup, født 1873. (4) Mathilde Frederikke Hagerup, født 1878. De tre døtrene har jeg funnet utvandret til New York i løpet av årene 1894-98. De var da ugifte og videre skjebne kjennes ikke. Harald Emil Hagerup vet jeg intet om, men han er ikke å finne i de søkbare delene av folketellingen 1900 i Norge. Ved farens død i Grimstad i 1907 er dødsfallet avertert av de menneskene han bodde til leie hos "på egne og fraværende børns vegne". Jeg søker opplysninger om hvilke skjebner disse fire Hagerupbarna har fått og, om mulig, kontakt med nålevende etterkommere, evt. opplysning om hvor nålevende slektninger lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.