Gå til innhold
Arkivverket

[#2468] To Knut'er hvem var Susannas?


Gjest Bjørn Helge Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Helge Johannesen

2 stk Knud Olsen dør i Bergen, den ene 21/1 1882 (f. 1837), den andre 21/7 1886 (f. 1844)Etterlater den ene av disse enken Susanne Gurine Olsen, (født 1845 i Ålesund) ??De har følgende barn: Jenny Sofie Elonara(f 1869), Alfred Ingvald Constanten (f 1870), Carl Olaf (1871), Gustav Adolf (1874), Anna Susanne (1875), Magna (1879), Stener (1878), Samuel (1882).Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun S Soknes

[innlegget lagt inn av Bjørn Helge Johannesen, da det ble sendt meg privat] jeg har sjekka opp kirkeboka for Ålesund, og må dessverre meddele at far til Jenny Sophie Leonore, Gustav Adolf, Stener Bernhard Nordgaard og Magna Abelone (sjekka ikke flere av barna, da tendensen var klar) og Susanne Gurine Fauske Olsens ektemann, var skipper Johan August Olsen (f.1832).Så enten har Valerie feil i at Karls foreldre het Knud og Susan?, eller så er dette feil familie. Hvis dette er rett familie, så har hun feil fødselsdato på Karl. Magna ble født 22.09.79, og hun var ikke tvilling. Stener ble født 15.03.78, så det er ikke plass til et barn til mellom der.Sjekka innflyttede til Stavanger, St. Petri kirken 1879-93, men fant de ikke der. Har ikke tilgang til innflyttede til Stavanger til menighetene Domkirken og St. Johannes.Tror det kan bli vanskelig for Valerie å finne noe mer om familien når dette ikke viste seg å stemme. Vanskelig å si noe om en av de Knut'ene som døde i Bergen er Karl's far; kun hvis denne kirkeboka er utstyrt med et 'alminnelig jamnførelsesregister' vil dette være mulig. Hvis man da ikke går igjennom alle døpte og ekteviede i Bergen... Dessuten fikk jeg inntrykk av at Karls foreldre begge var i live da han reiste hjemmefra som 12-åring, men det kan jo bare være en misforståelse oppstått via muntlig overføring.Rart, egentlig, for navnene ellers stemte jo så bra...Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Kan det sjekkes om de to ved navn Knut Olsen ved død etterlater seg Susanne og/eller en av de nevnte barna? Det ser ellers ut til at denne Susanna Gurine fra Ålesund er et blindspor. Se også innlegg om "Carl Olsen f. 1845" fra Valerie i USA. Prøver dette før jeg sjekker de to "Knutene" ut av saken, og gir beskjed til Valerie. Jeg har sjekket tilgjengelige arkiver for å se om den etterlyste Karl Olsen emigrerer fra Bergen, men har ikke kommet over noe som kan stemme med de opplysningene de oppgir. BjH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.