Gå til innhold
Arkivverket

[#2477] Martin Johansen/Johanessen fra N.Land (Torpa)


Gjest Vivian Linnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Vivian Linnerud

Martin ble f.1864 i N.Land (sier 1900-tellingen for Ø.Gausdal) gift med TonettaTorgersdatter f.1872 Ø.Gausdal. Det ser ut som de har bodd i N.Land ihvertfall fra 1895-1900, da tre barn er født der, for så å flytte til Follebu i Ø.Gausda l(før 1900). Det jeg lurer på er om noen kjenner til Martins bakgrunn, da jeg har lest boka om Land, bind VIII; Nordsinn uten hell. Greier heller ikke å finne han på 1865-tellingen.Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Bjarøy

Hei Vivian!Jeg har tiitet litt på 1865-tellingen for N.Land og jeg finner:Marthin Johanness. - bosatt på : Pighaugen i Torpen (Torpa) han var 4 år i 1865-tellingen.Selv om det ikke stemmer helt med 1864 - så er det jo stadig at årstallene ikke helt stemmer på denne tiden. Kanskje dette kan være "din" Martin. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Linnerud

Tusen takk for svar Svein!Jo, jeg har også sett dette, og tror kanskje det kan være riktig, men denne fam. er ikke nevnt under ovennevnte bruk i bygdeboka. Dermed tør jeg ikke helt å stole på det. Tror jeg kanskje må gå i kirkebøkene for å bli helt sikker.Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Hei,Har sjekket 1875-folketellingerI Nordre land: Martin Johansen på Bratlien Nordre f 1862 i Torpa far Johannes PedersenMartin Johansen på Sagen (husmannsplass) f 1863 i Nordsinni. Far Johan HansenI Søndre Land: Martin Johansen på Larssveen f 1864 i Hof i S.Land Far Johan HansenIngen passende funnet i Snertingdal - som grenser til Torpa.Vel, kanskje dette kan være noen ledetråder, eller villspor.mvhGeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Bjarøy

Hei Vivian !En liten kommentar til at du har sett på Nordsinniboka. Torpa omfattes ikke i denne. Det er vel også en Pighaugen i Nordsinni.Du kan også ta kontakt med Land museum på Dokka. De har en database og kan skjekke. videre vet jeg at det jobbes med bok for Torpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Linnerud

Hallo SveinOjsann, sier du det! Er det ingenting fra Torpa i Nordsinniboka? forhørte meg på biblioteket ang. Torpa og fikk denne. Får vel heller prøve museumet og se om de kan hjelpe meg.Takk for hjelpen!Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.