Gå til innhold
Arkivverket

[#2487] George Bartman Henriksen, Oslo


Gjest Torun S. Soknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun S. Soknes

(Dette innlegget er lagt inn på vegne av Marcia fra USA)Marcias bestefar, George Bartman Henriksen (f. 1880 i Christiania), utvandret visstnok til Chicago i 1888 sammen med sine foreldre. Deres navn kan ha vært Otto Henriksen og Hilda Johnsen.I mars 1900 (fortsatt i Chicago) giftet han seg med Martha Nilsdatter Gjermo. Jeg tror jeg har funnet henne i utv.listene for Bergen. Hun utvandret i 1897 som 17-åring, Hun er født i Vangen på Voss. Hun skal visstnok ha hatt slekt i Wisconsin ved samme navn.Marcias far ble født i 1904 og døpt Chester Otto Henriksen. Hun lurer også på om det er noen som vet av det norske motstykket til navnet 'Chester'.Fint hvis noen kan være Marcia til mer hjelp enn jeg kunne....Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har kontaktet Marcia gjennom Ancestry.com med opplysninger om Martha Nilsdatter , Gjermoe(Gjerme)Voss og hennes forfedre.Vennlig hilsen Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.