Gå til innhold
Arkivverket

[#2500] Fam. Fleitscher , Bakklandet, Tr.heim ca. 1900


Gjest Turid Fleitscher Skånvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Hvordan falle helt utenom alle registre?Finnes det noen som har hørt om gaardbruker William Fleitscher, eller hans sønn, John Pollonda Fleitscher, f. 14.02.1900.John P. Fleitscher giftet seg med min mormor den 1.juli 1924 i Johannes Kirken i Oslo. Da står han oppført som Lagersjef, Landbruksartikler engros, Raadhusgt.25,Christiania.John ble hjemmedøpt iflg. attest fra sognepresten i Bakklandet, men ikke konfirmert. Han ble vaksinert 25.04.1924William Fleitscher, stod ikke i kirken, han var katolikk, men hans kone, navn ukjent, stod i statskirken.Hvor kan jeg eventuelt henvende meg for å få opplysninger om mine aner? Jeg har i løpet av to år har vært i kontakt med Tr.heim byarkiv, Den katolske kirke i Tr.heim, Riksarkivet, Bakklandet kirkekontor, Statsarkivet i Tr.heim og ingen av disse har gitt noe positivt svar.Hvordan kan man da bo 24 år i samme distrikt uten å bli registrert? Kan noen hjelpe meg?Hilsen Turid, email: turid.skaanvik@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.