Gå til innhold
Arkivverket

[#2501] Et dilemma i Bergen..


Gjest Gurli Holte Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Holte Heimsbakk

Er helt forvirret ang. mine forfedre i Bergen. Dog hadde jeg funnet ( tror jeg da) de rette ekteparet - vel, kan noen hjelpe??Dette er hva jeg tror er fakta men som jeg i ettertid stusser på om er rett:Joseph Theting f.ca 1779 g. 1805?? med Dorothea Christina Bierch Hvem er foreldrene til denne frk.Bierch???All hjel mottas med stor takk!!!MVH, Gurli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Hei Gurli!Eksteskapet mellom Joseph og Dorothea Christine er oppført i Domkirken, 16. juni 1805. Han står oppført som ungkar, og hun står oppført som Skomagerpige. Finner henne inne under Døpte i Bergen, men hun kan jo være født/døpt utenfor byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Hei igjen.Dette paret får tre barn før 1816:Joseph Andreas, f. 23.08.1806Sara Oline, f. 16.12.1808Sara Knutine, f. 09.05.1812.Ved siste dåp står Dorothea oppført som Dorothea Cristina Knutsen.Ved første dåp står de oppført med adressen 16-3 (Småstrandgaten)Finner fortsatt ikke noe på foreldre til Dorothea.BjH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tor- Det var nettopp dette med denne Ole Bierch jeg stusset på - siden min Dorothea var pige i sitt ekteskap med Joseph Theting i 1805- stusset jeg på om dette kunne være to forskjellige.GHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Min antagelse er at JT giftet seg med datteren til Ole Bierch, og at det har skjedd en blanding av navn. Hvem som er moren hennes er jo fortsatt et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også at JT giftet seg med Ole B sin datter, det kunne stemme siden hun da var ca 18 år gml. Disse andre oppl. har jeg ikke sett før så det får jeg skjekke ut.Takker for hjelpen:)GHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tor- Ved nærmere åsyn stemmer nok dette som du har funnet, dette med Dorothea Jelsen er nok en skrivefeil - men det stemmer med bosted og likeså denne DC Bjerk som dør i 1828 er også bosatt 16-41. Like så JT gifter seg igjen med Janniche og første barn er da oppkalt etter Dorothea. Takker igjen for all hjelp!!!!De har lagt ut en hel del mere no enn siste jeg søkte på disse - det gjelder og prøve og prøve hele tiden:=)MVH, GHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.