Gå til innhold
Arkivverket

[#2505] Asle Iversen Rue Hallingdal


Gjest Bengt Kvammen Haugesund
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt Kvammen Haugesund

Fikk så god hjelp sist at jeg prøver igjen. Asle Iversen 1842 fikk en uekte sønn Nils 1873 med Ingeborg Ivarsdatter 1840.Brakahaugen Tørvikbygd Hardanger. Finner ikke ut av denne Asle. Har noen et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut O. Ronold

Jeg vil anta at Asle Iversen Rue kan være fra Hol i Hallingdal. Om du ikke har adgang til kirkebøkene for Hol der du befinner deg, så kan du prøve i de utmerkede bygdebøkene for Hol, "Folk og Fortid i Hol", Bind 1-8, hvorav Bind 8 er et nyttig registerbind. Kanskje noen som leser dette kan slå opp for deg i disse Holsbøkene? Jeg har Holsbøkene selv, men har dem ikke med meg hit til København, hvor jeg for tiden oppholder meg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anders J. Moen

Jeg har stoff om denne karen som var født Asle Ivarson Bøkko født 01.11.1841 i Hol i Hallingdal.Jeg er også interessert i alt du har av etterslekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Vet jeg svarer på en gammel posting her, men foreldrene til Ola Ivarson var Ivar Olsen Vesleslåtta(1808-05.04.1892), og Anne Knutsdatter søre Holhagen(1801-18.12.1889). Jeg kan sikkert finne mer i bind 3 av bygdeboka for Hol, men siden dette er en gammel posting så har den som spurte fått svar videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.