Gå til innhold
Arkivverket

[#2508] Søren Elholm Sahl's forfedre


Gjest Bjørn Erdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Erdal

Leter etter forfedre til: Jacob Wrede Elholm Zahl 1810-1907 skomaker sønn av: Søren Elholm Sahl 1785-1836 Birgitte Chr Wrede 1779 - gift 9.10.1809 i Sundmor til Birgitte: Petronelle Marie Holberg (Knudsen) 1746- 8.8.1813Kan Andreas Totland eller andre hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Totland

Svar til Bjørn Erdal: Det var nytt for meg at Jacob Wrede Sahl (ellerZahl), født i Bergen 1810, var skomaker, og også at han levde så lenge som til 1907. Jeg visste at faren var skomaker. Når det gjelder morens forfedre, har jeg ikke kommet lengre enn du foreløpig. Se mitt innlegg under sak 218 i det 3. forum. Farfaren het Jens Hendrik Olsen Sahl (Zahl) og kom fra Nordvika, Alstadhaug Pr.gj. på Helgeland. Han var født 1751 og døde i Bergen 1807. Jeg kan sende deg mer av det jeg har hvis jeg får oppgitt E-post - adresse. Jens Hendrik Olsen Sahl var forøvrig jekteskipper og drev som gjestgiver flere steder på kysten mellom Haugesund og Bergen. Han var gift med Mette Marie Sørensdtr. Elholm, datter av gjestgiver Søren Sørensen, som igjen kom fra Nedstrand i Tysvær, Rogaland. Jeg hører gjerne fra deg. Hilsen AT, E-post: antot@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Erdal

Takker og håper på kontakt. Det snek seg inn en feil i første linje ettersom "skomaker" kom før "sønn av". Slik kan det gå når tastaturet tar seg friheter. Nei deg gode Jacob var både poståpner og slusebetjent. Jeg har foran meg hans originale lille ark hvor det sirlig er nedtegnet oversikt over hans barn, navn, fødselstidspunkt, dåpssted etc. etc. Hadde flere gjort dette hadde ettertiden hatt det lettere. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.