Gå til innhold
Arkivverket

[#2516] John Pollonda Fleitscher og William Fleitscher


Gjest Turid Fleitscher Skånvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Har noen hørt om disse personene? Mulighetene for at disse har endret sine navn er tilstede, også det at de kan være innflyttere til Bakklandet i slutten av 1800 - beg. av 1900.William Fleitscher skal ha vært gårdbruker i Bakklandet, Trondheim i begynnelsen av 1900.John Pollonda Fleitscher, f. 14.2.1900, er hans sønn. John Fleitscher flyttet sørover til Oslo hvor han giftet seg i 1924.Takknemlig for all informasjon som kan ha noe med disse to eller andre som tilhører samme familie.Turid F. Skånvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Det var en Fleitscher i fabrikk-ledelsen ved Christiania Portland Cementfabrikk på Slemmestad i Røyken. Mener han var ingeniør e.l. og at det var på 40-50-tallet eller tidligere. Ellers finnes det bare 5 personer registrert med dette etternavnet i Telefonkatalogen til Telenor. Kanskje verdt et forsøk å kontakte disse?Terje Baltzersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Turid F. Skånvik

Takker for svaret ditt Terje. Etter sigende skulle min bestefar ikke ha noen søsken. Han døde da også i 1927. Vi har funnet ham i skifteprotokollen for 1927 Aker sogn i Oslo. Men iflg. informerte kilder er han ikke rapportert død til folkeregistret. De 5 som finnes registrert er min familie, så nå står jeg på stedet 0 igjen. Du har kanskje noen råd om hvor man leter i slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid F. Skånvik

Takker for svaret ditt Terje. Etter sigende skulle min bestefar ikke ha noen søsken. Han døde da også i 1927. Vi har funnet ham i skifteprotokollen for 1927 Aker sogn i Oslo. Men iflg. informerte kilder er han ikke rapportert død til folkeregistret. De 5 som finnes registrert er min familie, så nå står jeg på stedet 0 igjen. Du har kanskje noen råd om hvor man leter i slike tilfeller.Turid Fleitscher Skånvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.