Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars Løkkebø

[#2523] Lange/de Lange, Bergen

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Jeg finner Johan Henrik Lange som far til Jacob Johan i 1846. Men jeg finner ikke hans fødsel eller foreldre. Kjenner noen familien, en fra USA er på leit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Øystein Stiansen

de Lange er jo et velkjent navn i Bergen. Det ville være rart om ikke det fantes noen slektshistorie over er slik borgerslekt i Bergen.Har du spurt på biblioteket eller helst Statsarkivet i Bergen om hjelp?mvh Øystein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune de Lange

Har ikke Jacob Johan Lange i slektstreet mitt, men min tippoldefar Georg Ananias Lange f.1833 Førde hadde vist en bror Jacob Hjeronimus f.1830 i Førde.Så jeg lurer på om vi ender opp i samme slekt til slutt.Har funnet tilbake til begynnelsen av 1700 tallet til Hieronymus Lange og Karen Gierdrum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bengt Kvammen

Hei I Skåreboka s 916 nr 151 Er apoteker Otto Vincent Lange f. 1848 fra Tromsø, gift med Lovise f. 1852 fra Christiania. Han var apoteker i Haugesund. Ei søster Julie Fredrikke Lange bodde hos dei. Er det samme Lange slekta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.