Gå til innhold
Arkivverket

[#2526] Sarela/Sarilla fra Alta


Gjest Vivian Linnerud
 Del

Recommended Posts

  • 9 måneder senere...
Gjest Vivian W.Linnerud

Prøver igjen!Har en Johan Adolf Larsson Sarela f.08.07.1848 i Kuivaniemi, Finland. Innvandret til Alta mellom ca. 1865-1873, kanskje sammen med sin bror (som forøvrig er min tippoldefar).Johan Adolf fikk en datter med piken Maria Magdalena Eriksd. Wircola: Sofie-Magdalene Sarela f.10.09.1871. Kan ikke finne Johan Adolf i noen tellinger, og har heller ikke funnet noen andre spor etter han i krk. bøkene bortsett fra innføring av barnets fødsel. Datteren er å finne i 1875, sammen med sin mor, hos morfar på Sandbakken, Alta. Vet noen der ute om disses to senere "bevegelser"?:-)Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Hei, Vivian! Barnebarnets mor er ikke hos sin far på Sandbakken i 1875-tellinga. Men jeg tror du finner henne og Sarila - som er blitt til Harila - her: Lenke Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian W.Linnerud

Heisann Per-Helge!Du har så rett! Øynene mine har nok gått litt på tvers flere ganger. Hadde faktisk barnemoren på Bakkemo i 1875 i de første notatene mine, skjønner ikke hvorfor jeg skulle "pynte" på det. Tror nok også Harola er den Sarela jeg har lett etter. TAKK!:-)Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wiggo Marelius Opdahl

Til informasjon finnes detfortsatt Sarila i Kirkenes og flere Sarilla i Alta. Sarela har jeg imidlertid ikke vært borti her oppe. Jeg er ikke i slekt med noen av disse, men kontakt kan om ønskelig skaffes med Sarilla i Alta.Wiggo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian W.Linnerud

Hei Wiggo!Takk for interessen. Sarila/Sarilla/Sarela er ant. forskjellige skivemåter av navnet. Har forsåvidt oversikt over Alexander Sarela/Sarilla's sønn August's etterslekt fra Amtmannsnes (en del av disse bruker etternavnet Alexandersen), men har ikke opplysninger om de andre 7? søsken (lever ca.1900) etter 1900. Via telefonkatalogen har jeg sett at det er flere rundt omkring i vårt land som bruker Sarila/Sarela navnet, men har ikke tatt kontakt ennå, så hvis du vet om noen Sarilla'er/Alexandersen som kan kjenne igjen sin familiehistorie så hadde det vært fint.:-)Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Wiggo Marelius Opdahl

Vivian!Beklager at det har tatt tid før du fikk svar på ditt inlegg. Jeg har vært bortreist fra 14/8. Jeg kjenner ingen av disse personlig og vet derfor ikke om noen har drevet med slektsgransking på denne slekta.Wiggo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Vivian W.Linnerud

Jaa, dette er min tipp-oldefar! Oldefar er en yngre bror av Marie Kristine: August (1875-1962).Jeg kan "treffes" på vivian.linnerud@c2i.net:-) Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.