Gå til innhold
Arkivverket

[#2534] Frilset-slekt i Eidsvoll


Gjest Kristin Frilseth Hoenvoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Frilseth Hoenvoll

Prestegården i Eidsvoll brant i 1877 og kirkebøkene gikk tapt. Hvor kan jeg da finne foreldrene til Kristian Andreassen Frilset f. 1859?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Linnerud

Hei!Har kikket litt på folketellingene 1900 og 1865. Vil holde en liten knapp på den fam. som var på gården Jøndal i 1865. Der finnes "Christean Andres. 7 år" og moren heter "Anne Marie". Ser av tellingen 1900 at datteren til den Kristian du leter etter heter også Marie.Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Det er også en mulighet å kontakte selve Frilseth-slekten direkte.De finnes i Eidsvoll i dag.Jeg kjenner minst en.De finnes i tlf katalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Trond Lunde

Hei, du hadde tynt med opplysninger, men den eneste jeg har funnet konfirmert i Eidsvoll ved det navn og alder som passer er Kristian, f. 09.01.1859 på Jøndalseie, konfirmert 27.04.1873 (Eidsvoll klokkerbok 3, 1871-76, side 127, nr. 5). Foreldre er husmann Andreas Kristoffersen og Anne Marie Pedersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.