Gå til innhold
Arkivverket

[#2548] Bygdebok for Gaular?


Gjest Gurli HH
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Nord

Bindet for Bygstad er ikkje kome ut endå. Det planlagt utgitt høsten 2000. Bindet for Sande, som omfattar Skagen kom denne hausten. Svært fin utgåve. Johnny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Hej Gurli. Det är möjligen inte så att du har information om Helena Madsdatter född 1811 (d.1893) gm Michael Michaelson Kjelstad 1813-1892 och deras respektive förfäder? Min hypotes för Helena är Kari Axeldatter 1775-1828 gm Mads Gundersen 1773-1829 men är inte säker på denna punkt. mvh Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Nord

Det kan sjå ut som det mi slekt De søker etter, dersom det er Michael Michalson Kjelstad.Michael f.1813 g.m. Helena Madsdotter Skagen f.1811 Dei gifte seg i 1838, og flytta til Askvoll i 1839. Helena er dotter av Mads Larsson f.1763 d.1848. Var gift 2 ganger. Helena er i 2. ekteskap. Mora heitte Pernille Halvdansdotter Eikeland, f.1771 på Eikeland, d. i 1846 i Skagen.Eg er svært interisert dersom De vil utveksle opplysningar om denne slekta. Helsing Johnny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Johnny!Hvor kan jeg henvende meg for å få kjøpe denne boken???Og vet du hvor mye den koster?Har forresten masse slekt fra Gaular/Fjaler området:) oldefar kom fra SæleGHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Nord

Gaularsoga for Sande kan du kjøpe i Sparabanken Sogn og Fjordane, 6971 Sande. Tlf.57 71 84 00. Pris kr.400,-Kva er navnet på din oldefar frå Sæle? Johnny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Hei Johnny! Vet du om Gaularsoga for Sande (Er det band V ?) innholder noen av disse gårdene? Sygna,Haugsbø,Qvamsgjerdet,Kvamme,og Skilbred? Jeg har forresten funnet min tipp-tipp oldefar sine foreldre som du hjalp meg og se ettter! Ola Larsson 1830 var født på Haugsbø og foreldrene var Lars Andersson f 1792 fra Haugsbø og Guri Larsdatter 1791 fra Skilbred. mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Nord

Hei Eva!!Gaularsoga for Sande er bind V. Av dei gardane du nevner er det kun Sygna som står i dette bindet. Dei andre gardane kjem i neste bind, som omhandlar Bygstad. Johnny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Hej Johnny Visst vill jag byta släktsinformation...(min arbetshypotes var ju fel). Jag har dock inte Skagendata i huvudet just nu för det var ett tag sedan jag höll på med den grenen. Dessa personer fann jag i mina allra första försök med släktsforskningen. Jag blir väldigt nyfiken även på Eikeland ( kan väl inte vara Eikeland på Bömlo, eller?) Lustigt att detta namn dyker upp på fler grenar. Du kan nå mig på kesigul@hem1.passagen.se alternativt att vi öppnar en ny debatt om fler kan tänkas vara intresserade. Jag kan även skicka en GEDCOM fil då jag har en stor del av mina hittills framfunna förfäder i (vad jag tror) närområdet Kinn och Bremanger. Skall bli spännande att få ta del av vad du har. Med vänliga hälsningar Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny!Min oldefar var Knut Lorentz Sæle, d.1979 i Bergen Hannes foreldre var: Hans Knutson Sæle f 1864 og Anne Lassedatter Sunde f.1857 . Lengre tilbake komme jeg innpå navnt som Kleppe, Vårdal, Kvamme, Fossedal, Sande, Selvik/Selberg, Eikenes,Nordeide...............Har vi noe felles kan hende???MVH, Gurli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Johnny!Disse har jeg fra felles stedene: Nils O. Selvik/Selberg f.1779d1836 g1804 med Johanne Vårdal. Far til Nils var Otte Selberg - videre har jeg ikke funnet.Janikke Kvamme gift med Knut Sæle , datoer her vet jeg ikke, men deres sønn var da Hans Sæle f. 1864.Hans foreldre het Søren Sæle og Sesilia Bygstad.MVH, Gurli gurlihh@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Nord

Hei Gurli...Otte Selberg var min tipp-tipp-tipp oldefar. Nils var bror til min tipp-tipp oldefar som heitte Ola. Han overtok garden og var kirkesanger i Bygstad. Johnny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Johnny!Dette var jo topp!!! Har du noen opplysniger om denne slekten bakover - utover????? Jeg er interrisert i alt hva du vet:) Mail meg da vel!!MVH, Gurli:)gurlihh@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.