Gå til innhold
Arkivverket

[#2559] slekt i Moss, hjelp !


Gjest Lasse Vogt Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Iflg.RHD 1900 finnes Julius Pettersen,f.1852 i Moss, gift m/Amalia Pettersen f.1855 i Moss, får etterhvert tre barn, Axel,Sigurd,Valborg. Sitter noen på videre opplysninger om Julius og Amalia`s opprinnelse ? Takknemlig for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gitte J. Martinsen

Hei.Har det kommet nye opplysninger her? I ft-1900 for Moss,finner jeg Julius og Amalia. I samme telling står det en hf til med navnet Kristian Pettersen f. 1838, kan han være aktuell far til Julius? Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei igjen, jeg mente å skrive bror. Er litt distre idag. Beklager. Jeg tror også at det kan være rett familie som Kristian har funnet. Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Terje Pettersen-Dahl

Julius Emil Pettersen gifter seg 25. april 1875 med Henriette Amalie Hansen i Moss kirke.De er 1875 bosatt i Stengaden i Moss. Med dette som utgangspunkt finnes de også i 1865 tellingen: I Østregaden finnes følgende familie:Petter Eriksen - tomtearbeider; født 1822 i Moss.Jørgine Jørgensdatter - hans kone; født 1827 i Moss landsogn.Julius Emil Pettersen - Sønn; født 1853 i Moss landsogn.og ytterligere 1 sønn og 4 døttre. I Bakkegaden finnes følgende familie:Hans Fredrik Andresen - Reebsager (Repslager?); født 1826 i Moss.Anne Marie - hans kone; født 1821 i Moss.Henriette Amalie Hansdatter - Datter; født 1851 i Moss.og ytterligere 2 sønner og 3 døttre.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.