Gå til innhold
Arkivverket

[#2564] Giftermål i Bergen?


Gjest Barbro E. Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbro E. Johnsen

Jeg har problemer med å finne giftermål til mine oldeforeldre. Peter/Peder Olsen Lone/Lohne var født i Ytre Holmedal i S&F i 1861. Han flyttet til Bergen, registrert i kirkeboka i 1884. Hans kone Anna Mortensdatter Amble var født i Sogndal i 1863. Deres første barn, Olivie Sophie, er født i Bergen i november 1884 og døpt i St. Jørgen. Jeg har undersøkt de kilder jeg kunne finne i Bergen og også på begges hjemplasser, men kan ikke finne ut når og hvor de giftet seg. Så vidt jeg kunne se er alle deres barn ektefødt. Kan noen hjelpe meg med dette ville jeg bli meget glad.MVH Barbro E. Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg kan heller ikkje sjå ekteskapet deira i mitt familieregister for gamle Årstad kor dei fekk tre barn frå 1884 og utover. Då var Peder verksarbeidar i Kronviken. Eg kjem til å leite etter ekteskapa til samtlege eg ikkje har, så også dette. Men det blir på litt sikt. Har sjekka Laksevåg og Askøy, men finn dei ikkje der.Det kom svært mange innflyttarar til Årstad på den tida - og mange av dei var gifte før dei kom. Så her er det berre å leite. Men førebels er ikkje ekteskapa systematisk registrert digitalt for Hordaland og S+Fj. lenger enn til omlag 1815. Berre einskilde prestegjeld er registrert etter det. Men eg vil tru dei blir mogeleg å finne ein eller annan gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Sjølvsagt gjorde han det. Men eg leita i farten berre på Peder, ikkje Peter. Så dei er med i det nye vigselsregisteret for Laksevåg som etter kvart kjem digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.