Gå til innhold
Arkivverket

[#2585] Bremanger, Sogn og Fjordane


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Jeg søker opplysninger om Guri Bolette Andreasdatter, f.1840/42 i Bremanger eller Kinn. Hun ble gift med Johannes Andersen Fonn den 15. juli 1870 i Askvoll, men jeg vet intet om hennes foreldre. Kan noen hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I databasen til Sogn og Fjordane Fylkesarkiv finner jeg at Guri Bolette Andreasdatter flyttet fra Kinn til Askvoll i juni 1869. Det oppgis at hun var konfirmert 23.9.1858.Finner også Gunni Bolette Andreasdatter født i Kinn 28.11.1842, døpt i Bremanger kirke 12.3.1843. Foreldre er inderst Andreas Olssen Nordbotten og kone Brithe Andersdatter.Videre at Andreas Olssen fra Pusarvikja? i Flora (f. 1815) ble gift med Birthe Johanne Andersdatter fra Kinn (f. 1815) i Kinn 31.3.1839.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Andreas Olsen og hustru hadde også barna Oline Madsia, f. 19.5.1839, og Anders Olai, f. 7.9.1845.Birthe Johanna Andersdatter ble døpt 22.12.1815 i Bremanger kirke. Foreldre Anders Jørgensen Brevik/Husefest og hustru Martha Hendrichsd.Aners og Martha hadde dessuten følgende barn: Jørgen, f. 1807, Berte Maria, f. 1808, Jørgen, f. 1819.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Finner ikke noe om Anders Olsen.Anders Jørgensen dør 1.5.1864 på Bredvig i Kinn. Han er kårmann og skal være født 1779. Marthe Henriksdatter døde 30.8.1838 på Bredvig, f. 1771 (det er skifte etter henne, Sunnfjord skifteprotokoll nr. 19, s. 198). Du bør vel kunne finne dem i folketellingen 1801 ut fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.