Gå til innhold
Arkivverket

[#2597] Arne Arnsøn Sotaaen, tidl. Bolsøy Komm.


Gjest Frank Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Lien

Søker opplysninger om Arne Arnsøn, Sotaaen i Kleive sogn i tidligere Bolsøy kommune, nå Molde. Har er oppgitt født 29.03.1788 og døpt 06.04. s. å. sannsynligvis i Molde. Han giftet seg i Molde 06.06.1816 med Randi Carlsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ser av folketellingen 1801 for Bolsøy at der er en Arne Sotaaen 41 år på gården Indpaa Gaden.Han er gift med Synnøve Nielsdatter 46 år.Hennes første , hans andre ekteskap.De har følgende barn:Hans 8 år Lars 6 år Markus Larsen 3 år. Jeg vet ikke om dette er en farbar vei, men farens fornavn Arne , samt etternavnet Sotaaen stemmer jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gunnar Lie Eide

Det er en Arne Olsen døpt 13 okt 1759.Han er sønn av Ole Sotaaen og ei Guri Andersdatter.Jeg lurer på om han kan være den som gifter seg med Magnhild Olsdatter 4 juli 1790.Disse er i alle fall foreldre til Ole Arnesen som er født 6 jan 1795. Han giftet seg (hvis jeg har rett) med Ingeborg Olsdr 26 des 1817.Og jeg tror de fikk Arne Olsen som giftet seg med Ane Olsdatter 1 jan 1847.Et av deres barn var Gjertrud Anna Arnesdatter født i nettopp 1847. Hun er min Morfars Mor. Derav min interesse for Sotaaen.Jeg vet ikke om dette er til hjelp for deg? Du har vel nøstet opp i dette for lenge siden. Men skulle du ha noe av interesse for meg eller at noen andre kunne hjelpe, så mottas det med takk!Hilsen Gunnar Lie Eide Opprinnelig fra Hungnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har funnet 1 på FS VRI som kan passe:Arnt 'Arntsen Øyen' dpt. 6/4 1788 Støren STrl., far Arnt Øyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Feil amt. Arne Arnesen (13) var 1801 tenestedreng på Nedre Hagen, Bolsøy sokn i Bolsøy prestegjeld, Romsdals amt. Dette er rimeligvis sonen til Arne Olsen på Rumold, sjå tema 15214.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. Arnt Arntsen: Jeg tenkte at selv om han var fra et annet amt, så kunne det være en liten mulighet for at han senere kunne ha flyttet til MR. Men det er vel liten sjanse for det.FS: Arne og Randi fikk barna Ole f.17/4 dpt. 17/4 1818, Serine f.21/2 dpt. 22/2 1820 og Ane Sylvia f.9/11 dpt. 10/11 1822, alle Molde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bjørn Jonson Dale

Ein Arne Sotaaen var noke før 1829 kaptein på sluppen 'Norges Constitution', eigar: P F K Gørvell på Molde. (J A Schneider: Molde og Romsdalen, s 177.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.