Gå til innhold
Arkivverket

[#2604] Berthe Tollefsdatter Framstad f. ca 1754, Hadeland


Gjest Anne Minken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Minken

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Berthe Tollefsdatter Framstad f ca 1754, trolig Gran på Hadeland. Hun var gift med glassblåseren Johan Jochum Erich. Ekteskapet ble trolig inngått ca 1775. Jeg har god oversikt over etterslekta, men søker opplysninger om Berthes foreldre, besteforeldre og søsken. Jeg er også interessert i opplysninger om gården Framstad. Eide noen av Berthe og Johan Jochums etterkommere som brukte Framstad/Fremstad som etternavn, gården?mvh Anne Minken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Desverre spør du for tidlig til at jeg kan hjelpe deg, men hvis du har oversikt over etterslekta så kan du kanskje hjelpe meg med å oppklare forbindelsen til:Johanne Framstad (f 03.03.1880 i Fåberg - d 1946) (datter av husmann med jord og skredder Anders Larsen Framstad f 1838 ifra Gran på Hadeland, og skredderske Gina Torgersdatter f 1849 i Fåberg) gm Amund Olaussen Enge f 1883 - d ca 1966 (= A O Enge, spelleman kjent for sine masurkaer). (Amund var født på plassen Enge = Vesleenge i Bødal i V Gausdal.) De bodde på Stykket (Støkket) i Fåberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Anne: jeg har hørt ymt om at Johannes foreldre skulle ha eid jord der, og håpet derfor at du kjente til sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.