Gå til innhold
Arkivverket

[#2605] Othilie fra Jevnåker i Vallset, født 1898


Gjest Torbjørn Falldalen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Falldalen

Jeg leter etter ettkommere av Othilie f. 1898 i Vallset. Gift med Birger Pedersen, Høybråten, Oslo.Foreldrene til Othilie var Anders Peder Nilssen Jevnaker og Oline Evensdatter f. 1861 i Løten. De bodde alle på Jevnåker som er et småbruk i Vallset, Romedal i Hedmark.Jeg har nå kartlagt all etterslekt av overnevnte foreldre sine barn i Norge, men ingen vet annet en at Othilie og Birger Pedersen bodde i nærheten av Oslo. Pedersen navnet gjør det håpløst å bruke telefonkatalogen.Er det noen som vet noe så ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Torbjørn Falldalen

Barna skal muligens hete:Bjarne Pedersen Arvid Pedersen ,er død trolig Brummundal Kåre eller Kjell Pedersenfortsatt er det ikke vært mulig å finne etterkommere, vet du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne P.Nerby

Jeg er ikke helt sikker på hvem du vil ha tak i,det virker som du har mye;men så vidt jeg vet er det både ettterslekt og visse spor å gå etter på disse du nevner der.Det har jeg funnet via sleksforskingen på Haraset,hvor jeg mener Jevnåker er i samme området.Etter mine opplysninger et forholdsvis nytt sted;muligens eget b nr fra 1915.Otilies far var muligens svensk;det har vært noe flytting der;familie finnes i dag på et annet sted(har data hjemme); har kontakt med nålevende som trolig kjenner etterslekt der.Finner du ikke fram hjelper jeg deg gjerne.E mail adr privat: anerby@c2i.net og på jobb:bjarne.nerby@hydro.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjarne P.Nerby

Othilie fra Jevnåker,Vallset. Jeg har studert den info du hadde funnet.Og snakket med mine kontakter i Vallset.Det viser seg at vi ikke vet mere enn det du har funnet allerede.Det ser heller ikke ut som Romedalsboka har mere info.Men der har du vel sett allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Torbjørn Falldalen

alle etterkommere er funnet. tipset om å ringe gravferdskontoret i Oslo ga meg festeren av gravstedet der Othilie ligger. Festeren var en av hennes sønner og da var kontakten oppnåd.Takk torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.