Gå til innhold
Arkivverket

[#2609] Bendik Samuelsen f. 1806


Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Hei, kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor Bendik Samuelsen ble født i ca. 1906? I tellingen står det Bendik Samuelsen Indrekvam. er dette hvor han ble født eller hvor han kanskje har arbeidet?? kan noen hjelpe? takk for svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Er det 1865-tellinga du meiner - og i tilfelle kor..Mest truleg er han fødd der - eller budde der før han fór til ein annan plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Brungodt

Ja, jeg mente 1865 tellingen. Han står oppført som Bendix Samuelsen der og bor i Førde. Det står at han er født i Jølster. Kan noen hjelpe meg med å finne ut foreldrene hans? han døde i 1887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da Bendix Samuelsen døde i 1887 på Smådal i Naustdal står det i kirkeboken at han kom fra Ordal i Jølster. Da må han være den Bendix, døpt 31. juli 1808, som var sønn av Samuel Olsen Ordal og Oline Johannesdatter. Vigde i Jølster 1696-1821 er å finne i DA, bygdebøker av Joleik og Klakegg finnes, og 1801-tellingen kan hjelpe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Linn Brungodt

Jeg har sett etter i bygdeboken for Jølster men jeg kan ikke se Bendik Samuelsen Ordal under Samuel Olsen Ordal og Oline Johannesdatter sine barn. Kan det være at de har glemt han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Minde

Det kan se ut til at Bendik er "glemt" i bygdeboken, for de har også "glemt" 3 av Samuels 6 barn i hans første ekteskap med Magnhild Sørensdatter Årdal. De er å finne i 1801 tellingen. Jeg er forresten 4xtipp-oldebarn av Samuel og Magnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.