Gå til innhold
Arkivverket

[#2610] Døpte Askøy 1700 - 1800.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen som har god kjennskap til emnet.Har en god del slekt fra Askøy/Laksevåg på min fars side.Det gjelder hovedsakelig perioden før 1750.Om noen har slik informasjon ta gjerne kontakt her eller på e-mail runthors@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Bjørn, har du oversikt over fødde i Askøy for senere periode også? Jeg leter Engel Martin Torstensen f. 1863, hans aner og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, eg har det - og på EMT ser det ut til å vere 2 ekteskap og til saman 9 born heilt opp til 1912. Gje meg epost-adressa di, så skal eg sende deg det eg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Bjørn; den er selene@online.no.Hvis du i tillegg har muligheten til å finne foreldrene til EMT og hans koner så er jeg veldig takknemlig, Askøy ligger nemlig ikke i 1865 folketellingen enda, (noe som du sikkert vet), og i 1875 tellingen fremkommer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Berre kort: Eg har det ikkje her eg er no, men minnest at den eine kona var fødd i Herdla, eg trur det var den andre. Men foreldra m.m. til EMT bør eg finne, for han var fødd på Haugland på Askøy. Kjem attende på epost når eg er heime att i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Bjørn; høres kjempeflott ut. Når det gjelder hans andre kone så har jeg henne, det er søster til min tippoldemor. Hun heter Anna Oline Jakobsdatter, men jeg har ikke hans første kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Solfrid.Har du sjekket tellingen for 1875 Askøy m/Laksevåg.Du finner ham der med foreldre og søsken.Far Torstein Monsen 1826 Askøy og mor Gurine Mikkelsdatter 1829 Askøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Margit Hansen  Bergen   12.01.00

Til Bjørn Davidsen Ser at du vet endel om Askøy Min farmors besteforeldre skal komme fra Strudshavn. Klarer ikke å spore dem på 1875 tellingen, da de var flyttet til Bergen noen år før. Var i kontakt med digitalarkivet om tips, fikk av Anette Skogseth Clausen anbefalt å kontakte deg i dette forum Kan du hjelpe meg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, eg har det meste når det gjeld Askøy, så om du sender meg ein epost med nokre namn til: fndbred@online.no, så skal eg sjå på det i helga. Dei fyrste dagane har eg diverre ikkje høve til det, då eg lyt ein tur inn i Vika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Hansen

Takk for tipset Stig, men tror ikke dette navnet har noe med min slekt å gjøre. Det siste slektsnavet jeg har funnet er Nielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.