Gå til innhold
Arkivverket

[#2619] Rosenvinge, Alfhild Rebecca - foreldre søkes


Gjest Tom Askeroi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askeroi

Alfhild Rebecca Rosenvinge ble født i Trondheim 25-11-1869. Foreldrene døde tidlig så hun vokste opp hos sin kjødelige bestemor (navn ukjent) i Steinkjer. Hun ble konfirmert i Trondheim 1883 og emigrerte til USa 1886. Noen som kjenner til hennes foreldre/forfedre? Eller har noen tips om hvor jeg kan lete? Jeg kan ikke finne henne i 1875-tellingen, men kanskje noen andre kan? På forhånd 1000 takk for alle tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest ostormnor@netscape.net

Om Alfhilde er født i Trondheim, skal være usagt (jeg har mine tvil). Hun ble i hvert fall døpt i Steinkjer 1870 dåp nr 1 f. 25-11-69, dpt 1-1-70 Alfhilda Rebekka, uægte, foreldre Tjenestepige Margrethe Johansdtr., Enkemd. Anton Rosenvinge, begge i Steinkjer. Det er tilføyd en anmerkning om leiermål og at barnefaren er reist til Trondheim.Så spørs det da om Anton Rosenvinge er ham du finner i slekten Rosenvinges slektsoversikt i Danmarks adels årbog, årg. 1955, seksjon II, s. 56 (nr. 206).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.