Gå til innhold
Arkivverket

[#2621] Folketellingen 1900 for Bergen


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

I Bergen 1900 folketellingen finner jeg i Blegevei øvre følgende personer: Emanuel Eriksen g Snedkerhandtlanger 1874 Anna Eriksen Hustru 1875 Olaf Eriksen Søn 1897. Alle sammen står oppført med Bergen som fødested. Mitt problem er at jeg ikke finner Emanuel og Anna gift i Bergen, og siden sønnen er født i 1897 så finner jeg han ikke under fødte i Bergen. Siden jeg ikke har flere opplysninger om disse så kommer jeg ikke videre. Jeg er ute etter hvem fedrene til Emanuel og Anna, samt om der finnes flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg skal hjelpe deg litt på veg:Immanuel Johan Eriksen var fødd 0510 2310 1874 KK som son av stewart Gustav Eriksen og Olufine Christine Iversen i 24-74.Anna Lorentse Johnsen var fødd 0605 0606 1875 KK som dotter av bygningsmann John Johnsen og Eugenia Kathrine Rosenberg i 23-197 (dei vart vigde i 1867).IJE og ALJ vart vigde 0904 1898 i KK.210498 100698 (SK=Sandvikskyrkja) fekk dei sonen Olaf August. Då budde dei i Rosesmuget i Sandviken. Seinare ser dei ut til å ha flutt m.a. til Øvre Blekeveg kor dei får fleire born. Men eg har ikkje høve no til å leite dei opp, men du finn dei nok med jamne mellomrom frametter i kyrkjeboka for KK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hjertelig takk Bjørn, nå fikk jeg bekreftet at denne Emanuel ikke var min oldefar. Min oldefar het også Emanuel Eriksen, men ble først gift i 1901 så jeg ville bare sjekke at han ikke hadde vært gift før han giftet seg med min oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.