Gå til innhold
Arkivverket

[#2632] Røros slekt


Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei. Kan noen hjelpe meg med å gjøre et oppslag i kirkebøkene for Røros. Det gjelder Ane-Margrete Jensdtr (Gudal), f 12 nov 1822, Røros. Jeg har en sterk mistanke om at hennes foreldre er Randi Andersdatter Nordfjord og Jens Jørgensen Gudal som giftet seg i Røros 26. juli 1807. Men jeg skulle så veldig gjerne få det bekreftet.Ane-Margrete giftet seg med Peder Hansen (Døl)(født 12 apr 1821, Røros ) omkring 1845. Er det mulig å¨finne Peders dåp også. Hans foreldre har jeg ingen anelse om (ennå)MVH Stein Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ostpormnor@netscape.net

Vel - nå er det sannelig et spørsmål om hvilke personer du er ute etter. Du får velge selv:Vielse Røros 1842 nr 10 Peder Hansen Gudahl og Ane Margrethe Olsd..!! Gudal, 33 [år], av [far] Ole Saxesen Gudal.De impliserte personers dåp:Røros 1823 piker nr 45 f. 12-11 Ane Margrethe, dpt. 26-12-23, Skomager Jens Jørgensen Gudahl og Randi Andersdatt. Nordfiord, af Røraas BergstadRøros 1820 gutter nr 28 f. 5-10 Peder, dpt. 22-109, Grube Arbeider Hans Pedersen Feragen og Giertrud Jons Dtter Lien, af Røros Bergstad [disse gift 1820 vielse nr 4]Røros 1808 piker nr 35, dpt. 4-12 f. 25-11 Anna Margaretha, av Skomager Ole Saxesen Gudahl og Marith Andersdatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Johannessen

Takk for hjelpen.Vielsen i 1842 er ikke de personene som jeg søker, tydeligvis et annet par med samme fornavn.Fødselene i 1823 og 1820 var de to jeg søker etter og jeg fikk bekreftet det jeg hadde en mistanke om. TUSEN TAKK :)Den siste fødselen stemmer med vielsen men ikke med mine personer.MVH Stein Johannessen steinjoh@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.