Gå til innhold
Arkivverket

[#2640] Grace Elisabeth Simonsen f.ca. 1857 i Drammen


Gjest Bernt R. Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt R. Sørensen

Jeg søker opplysninger om vielsen til Grace Elisabeth Simonsen og Arnt Henrik Grung. Han var født i Bergen 1859. De har tilsynelatende etablert seg i Bergen med den førstefødte Johan Edvard von Hummel f.14 feb 1886. De er derfor muligens gift 1885 i Drammen ettersom jeg ikke har funnet vielsen i Bergen.Grace finner jeg i folketellingen 1865 for Drammen (Strømsøe) som datter av Johan Edvard Simonsen og Hanne Christiane.Jeg søker opplysninger om vielsen og brudens fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

FT1865 viser at familien bodde i nærheten av Øvre Sund i Drammen og følgelig mye nærmere Strømsgodset kirke enn Strømsø kirke. Det er derfor en viss mulighet for at både dåp og vielse kan ha foregått i Strømsgodset krk. selv om denne lå under Skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

IGI (http://familysearch.org/) har registrert ekteskap mellom Johan Edvard Simonsen og Hanna Chr. Herholdt i Bragernes 27. mai 1844. Syv barn er også registrert døpt i Bragernes fra 1845 til 1860, bl. a. Grace Elisabeth Johansen 4. november 1855. Min egen erfaring med IGI er at ingen av opplysningene kan tas for god fisk. Du bør derfor sjekke opplysningene mot kirkebøkene for Bragernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.