Gå til innhold
Arkivverket

[#2653] Foreldrene til Karen Magdalene Andreasdatter, f. c


Gjest Tale Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tale Marie Eriksen

Har noen opplysninger om hvem foreldrene til Karen Magdalene Andreasdatter er ? Hun ble født ca. 1826 i Moss. I Folketellingen 1865 finner jeg henne boende på gården Skougen i Hurum, Buskerud, sammen med mannen Søren Sørensen, f. ca. 1827, og barna Andrine, Olise, Søren, Andreas og Christen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg prøver og med ett spørsmål i samme området. Elisabeth Lovise Wilhelmine Andersdatter, født 1815 i Moss. Er det noen som har opplysninger om hennes foreldre? Hun gifter seg 20/6-1836 i Innvik med Erich Pedersen Hammerstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Elisabeth Lovise Wilhelmine er døpt 26. februar 1815 i Moss av foreldre Anders Andersen og Anne Kistine Andersdatter. Du finner dem i 1801-tellingen for Moss på Grimsrød gård på Jeløy, som Anders Andersen, f. ca.1771, "National soldat og jordløs huusmand" og Anne Kirstine Olsdatter, f.ca.1772, med barna Anne Mallene Andersdatter, f.ca.1796 og Gunnor Andersen f.ca.1799.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Hei Terje.Nei, dessverre finnes det ingen bygdebøker for Moss landsogn, og jeg tror ikke det er planlagt noen heller. Derimot finnes det en del litteratur om selve byen, der det KAN være mulig å finne noe slektsinformasjon (bl.a. Moss bys historie bd.1-3). Ellers så er det mulig å låne mikrofilmruller av kirkebøkene for Moss på Moss bibliotek, evt. via Riksarkivet. Skulle det være veldig vanskelig for deg å få tak i det i Bergen, kan jeg kanskje hjelpe deg med å lete.mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

(her falt det ut ett svar under opprydding)Takk til Kenneth. Det hadde vert fint hvis du kunne sjekke om Anders og Anne Kistine er fra Moss distriktet, for er de det , vil jeg anskaffe kirkebøkene på kort selv.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.