Gå til innhold
Arkivverket

[#2664] Mikkel Nilsen f. 1831, Fjell Sokn i Hordaland


Gjest Tore Turøy   tturoey@c2i.net
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Turøy   tturoey@c2i.net

Kan noen hjelpe meg med å finne foreldrene til min tippoldefar? Jeg har funnet han på 3 folketellinger. I 1865 tellingen bur han på garden Turøy i Manger prestegjeld i Hordaland og er 35 år gammel. I 1875 tellingen (RHD Herdla)f. 1832 i Fjell sogn. I 1900 bur han fortsatt på Turøy. Her er han født i 1831 i Fjell sogn. Jeg ville vært svært takknemlig dersom noen kan hjelpe meg med å finne ut hvem foreldrene hans var. Jeg tror han var fødd på garden Landro eller en av nabogardene (Solsvik, Angeltveit, Vindenes, Kårtveit, Eide eller Ågotnes).To andre aner som jeg også mangler foreldre til er Mikkel Olsen Landro f.1826 (1865 telling), f. 1822 (1875 telling), f. 1824 (1900 telling) og kona Malene Nilsdatter f.1815 (1865 telling) f. 1813 (1875 telling). Håper noen kan hjelpe.Tore Turøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei Tore! I mine papirer som er utskrift av gifte fra kirkebøkene i Herdla så finner jeg en Mikkel Nilsen, Landeraa 28 år med far Nils Monsen. Mikkel gifter seg 06 mai 1860 med Inger Olsdatter, Turøen alder 25 år med far Ole Jonsen. Er dette riktig ektepar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Mange takk Solfrid. Det er nok de rette personene, for konen til Mikkel Nilsen var Inger Olsdatter og far hennar het Ole Jensen. Nå vet jeg at far til Mikkel Nilsen het Nils Monsen, og jeg er kommet et skritt videre. Mange takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.