Gå til innhold
Arkivverket

[#2665] Hvem er faren min?


Gjest Bjørn Møystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Møystad

Jeg lurer på hvem min far er, han heter visstnok Georg Thomander. Jeg vet ikke alderen hans, har aldri sett han. Jeg er 47 år..Det eneste jeg vet er at moren min bodde i Hamar og jeg har hørt at han dro til Amerika, men vet ikke helt sikkert. Er evt. interessert i kontakt med noen som vet noe om/kjenner/kjente ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse V.Pettersen

En liten ting til; i 1900-tellingen i Kristiania finnes Thomander m/opphav fra København, du har sett det ? (Til orientering)Der finnes også 3 døtre som kanske er blitt boende i Norge, og via vielses-protokoller o.l. kanskje fører frem til din far ? Fortsatt lykke til !( Og god jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved uekte fødsel skal fylkesmannen være underrettet. Fra fylkesmannens kontor vi det da normalt bli utferdiget bidragsforelegg mot oppgitt barnefar, som innen 2 måneder må reise sak om han mener seg uberettiget utlagt som barnefar. I forelegget vil det normalt være oppgitt fullt navn, alder, fødested og adresse for barnefaren.Da vil jeg tro følgende framgangsmåte kan være hensiktsmessig: Ta kontakt med Statsarkivet i Hamar (dersom bopel ca. 1952 var Hamar), og undersøk om det der eksisterer en bidragssak som gjelder din fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.