Gå til innhold
Arkivverket

[#2704] Godt nytt år!


Gjest Bjørn Davidsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

På århundrets siste dag, enn si tuseneårets, er det grunn til å rette ein hjarteleg takk til DA.Ein ting er at DA har gjeve oss høve til å sjå attende og finne fram i forfedrane og formødrene våre sin "gjøren og laden". Vel så viktig har DA vore som vegvisar mot framtida.Takk vere framsynte folk som Oldervoll og Nedrebø - og vi skal ikkje gløyme dei føre - har vi fått ein framifrå reidskap til samyrke over landegrensene.Eg både vonar og trur kulturstyresmaktene, med kulturminister og riksarkivar i brodden, har fått med seg kva DA har å seie for svært, svært mange verda over - også på det mellommenneskelege plan.Når vi no tek fatt på eit nytt tusenår, er det like viktig som før, å ha fortida med som ballast. Utan ei fortid - ingen framtid!Med desse orda seier eg til Arkivverket, DA og alle brukarane: Takk for det gamle - og vel møtt i eit nytt årtusen - med von om at fleire sluttar seg til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg vil gjerne slutte meg til disse ordene, og rette en stor takk til de engasjerte aktørene ved Arkivverket og DA for en beundringsverdig innsats. Takk for det gamle, og vel møtt til nye utfordringer i det nye årtusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Ja, dette vil jeg skrive under på! Og jeg støtter håpet om at "det offentlige" registrerer de bidrag som her ytes til norsk kultur og historie. Takk for det gamle - jeg ser frem til det nye århundre som på DA ganske sikkert vil gi oss mange nye informasjoner, både i form av utlagte filer og ved interessante og kunnskapsrike innlegg fra et økende antall brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Jeg ønsker selvsagt også alle et riktig godt nyttår!Jeg håper videre at "KUF" kan gi enda mer penger til denne virksomheten som DA driver , det vil i såfall være gode investeringer for fremtiden.Og jeg gleder meg allerede til sommeren, for da vil det foreligge nye filmer, eller blir det fisher, av kirkebøker bl.a.fra Buskerud.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Gald Semb

Godt nytt år og stor takk til dykk som står bak DA! Eg har i 1999 gjenoppretta kontakt med slektningar i USA. DA var til stor hjelp, og eg hadde eit uforgløymelg møte med ca 80 norsk-amerikanarar i Wisconsin i juli. Mange av dei er på jakt etter røtene sine, og eg anbefaler dei å kome med etterlysning her. Lykke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Godt nytt år fra svenskegrensen på Morokulien til alle som er innom digitalarkivet. Uten kunnskap om fortiden er det vanskelig å forstå nåtiden og ikke minst framtiden. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.