Gå til innhold
Arkivverket

[#2705] Navnet Omsted


Gjest Wenche Tollefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Tollefsen

Kjenner noen navnet Omsted ? Jeg leter etter Ambrosia Omsted g.m. Gulbrand Henrichsen, som levde på begynnelsen av 1800-tallet, visstnok i Kristiania. Imidlertid finner jeg dem ikke verken i FT 1801 eller 1865. Jeg antar at Omsted er lettere å finne enn Henrichsen. Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kirkerud

Omsted familien er kjent i Drammen. Var vel byens største trelasthandler på begynnelsen av 1800-tallet. Gikk konkurs. Bodde og eide bla. Fossesholm på Eiker. Kjenner ikke navnet Ambrosia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Holck

Hvis du søker på Mormonernes slektsdatabase (http://www.familysearch.com/) finner du flere ved navn Ambrosia Omsted."Din" ser ut til å være Ambrosia Gabriellette Omsted g.m. Gulbrand Henriksen 27. juni 1817 på Modum, Buskerud. Dette er vel antagelig den samme Ambrosia som angis som f. 1794 på Modum, datter av Hans Gabriel Omsted og Susanne Gad.NB. Du bør nok sjekke mot f.eks. Kirkebøker. Jeg har tidligere funnet at det er en del unøyaktigheter/feil i denne basen, men den har også vært til uvurderlig hjelp noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis navnene på foreldrene er riktig i [familysearch.com] og, ser det ut som om familien bodde i Tønsberg i 1801. Ambrosia, derimot, ser ut til å glimre totalt med sitt fravær i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Berit Knudsen

1865: Kan enka Henrikke Tyrholm (70 år) være den Henriche Pauline Omsted som ble gift i Modum 27/6 1817 med Peder Tyrholm (FS, VRI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Ja, her er det ikke så enkelt....Jeg tror Henrikke, 1796 - 1875, g.m. Peter Nicolai Tyrholm, må være datter av Hans Gabriel Omsted, 1771 - 1845 og Susanne Gad, 1772 -.Jeg antar at en forbindelse mellom Omsted og Tryholm er barnebarnet til Henrikke, Johanne Henrikke Pauline Omsted, kanskje født Tyrholm, 1853 - 1937 i 1900-tellingen, men jeg vet ikke hvilken Omsted hun kan ha vært gift med.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.