Gå til innhold
Arkivverket

[#2715] Jens Olufsen (Husby) USA Emigrant første del av 19


Gjest Sigbjørn Sørli
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sørli

Forsøker igjenn!! Flere av Jens Olufsens søsken skiftet namn til Husby så kansje også han gjorde det. Hans foreldre var Oluf Cornelius Markusen og Hilda Normann. Er det noen som har han eller noen av hans etterkommere i sine papirer. Han var født på Skei i Leka 28/3 1881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Tor Rustad

Er klar over at det her er mye usikkerhet enda, og at jeg er litt rask; men OM den jeg fant som utvandrer fra Trondheim med reisemål Wisc (innlegg 2) er rett mann: Ved å søke i hele Wisc. Census 1930 etter fornavn 'Jens' / fødested 'Norway' / alder 46-50 finner en flere aktuelle. Deriblant en Jens O. Ness (gir 'Nesss' noe mening??), alder 49, nimigrert 1904 (som stemmer), hustru Lydia og barnene Caroline, Harold og Arthur. Lenke (håper du får frem image'n)Det gjennstår event. å sjekke flere Jens'er, men jeg stanset opp ved denne pga at imigrasjonsår, fornavn og 'O'en' stemmer. Problemet er 'Ness'?? Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Burde stanse opp nå - men kunne ikke la være å sjekke alle de 71 Jens 'ene i Wisc. født i Norge osv:De eneste som oppfyller kriteriene fornavn Jens / alder / imgrert 1904 er Jens 'Ness' og en Jens Furass.Nå får jeg smøre meg med tålmodighet til du har kontrollert mitt innlegg (2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.