Gå til innhold
Arkivverket

[#2736] Hvem var far til Karl Vangberg?


Gjest Eva kalm\er Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva kalm\er Savjord

Hvem var far til Karl Vangberg? I følge min mormors notater skal min oldemors søster ha giftet seg med en som het Vangberg. Oldemors søster het Anna Olsdatter født 1865 i Bygstad.Og Anna og Vangberg skal ha fått sønnene Karl , Olaf, og Kristoffer. Jeg finner ingen i folketellingen for Bergen , heller ingenting under vigde eller døde og døpte, i Bergen hvor de skal ha bodd heller ingen i S og Fj. Dette er en stor gåte. Er de noen som kan hjelpe meg og lete? Kan de ha bodd et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Har du sjekket ut "Wangberg" som mulighet? Det finnes bl.a. en Karl Wangberg i Christiansund i 1900. (Litt ung? - f. 1880)Eller synes etternavnene Vangberg/Wangberg mest å komme fra Trøndelag (Frosta og Trondheim).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva kalmer Savjord

Jeg har sjekket alle mulige kombinasjoner av navnet.Det kan være den Karl jeg leter etter. I tellingen står det pleiesønn. Og jeg vet han vokste opp hos andre. I mine papirer står det også at han het Østensen til etter navn. Jeg har søkt på fars navn også med alle kombinasjoner uten noe særlig hell. Moren Anna skal i følge mine opplysninger finnes i 1900 tellingen, for hun døde ca 1909. Men jeg finner hverken Karls rette far eller mor heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

http://www.familysearch.org/ kan du søke vha etternavn og land selv om det står at fornavn må oppgis. Ved å gi inn Wangberg dukker det opp en Olaf Leonard Wangberg f. 31.7.1898 (dvs etter DA). Prøv også Vangberg for amerikansk fonetikk gir nok ikke norske variasjoner i skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva kalmér Savjord

Til Kjell! Du har rett i at Karl kanskje er litt ung til å være sønn av Anna.Karl i folketellingen er født i 1880 og "min " Anna i 1865. Til Tor! Jeg skal sjekke den adressen du ga meg! Takk til begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.