Gå til innhold
Arkivverket

[#2741] Hvor kom Ole Andersen Trosdal ifra ? (F. ca. 1843)


Gjest Lisa Morken
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Morken

Ole Andersen Trosdal var min oldefar. Han ble visstnok viet til min oldemor, Anne Margrethe Andreasdtr i 1871. Hun var fra Henningplass i Sparbu, f. ca. 1842. De fikk tre sønner: Andreas Marius f. 1871, Jon Albert f. 1875 og Sverre Rudolf f. 1877. Disse tre ble født i Sparbu; foreldrene bodde da på Henningplass. Har hørt at de var gift da de kom til Henningplass i 1871, men stedet de kom i fra varierer: Nordland, Vemundvik. Enkelte mener at Ole var født på Lesja i Gudbrandsdalen, men Målselv eller Tromsø er også mulige kandidater. Han må være død før FT1900. I FT1865 finner jeg en 'Ole Anderss' i Namsos, 22 år, som var født i Beitstad, her stemmer både navn og alder, men sikker er jeg ikke.Takknemlig for all hjelp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Dette har du kan hende allerede tenkt på, men kunne ikke folketellingen 1875 og kanskje også 1891 väre til hjelp. Om han er död etter de nye kirkebokskjemaene kom i bruke rundt 1878 (eller 1879?) og du finner begravelsesnotatet, skal födestedet oppgis også der. Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Har prøvd FT1875, men RHD har bare lagt ut Meråker, Overhalla og Verdal, ikke Sparbu. Hvor finner jeg FT for 1891 ? Er den på Internett ? Ellers takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Av folketellingen 1891 er bare en liten del edb-registrert (av RHD - Bergen er lagt ut i DA). Originalen til tellingen 1891 ligger i Riksarkivet, Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.