Gå til innhold
Arkivverket

[#2746] Toten/Hadeland/Hurdal


Gjest Beret F. Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest Beret F. Granly

Jeg leter etter min morfars oldeforeldre. Hans besteforeldre var: Martin Paulsen f. 29.06.1840 i Feiring d.1911 gm Mathia Abrahamsdtr. f. 15.06.1827 i Hurdalen d. 1908. De bodde på Fodstadkvenna. Mathias Hansen Bilden/Bildeneiet f. 1835 i Kisestuen V. Toten d. 1919 gm Johanne-Marie Andreasdtr. f. 1840 i V.Toten d. 1889. De bodde på Ougedalshagen, Gran. Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Ved å kombinere FT1801, FT1865, FT1900 og "familysearch.com", fant jeg ihvertfall følgende:Ved FT1865 bodde Martin Paulsen og Mathea Abrahamsdatter på gården/plassen Madsbakken På Ø.Toten. Det kan se ut som de bodde hos hans foreldre, Poul Pedersen og Marte . (f. V.Toten ca.1800 og 1796).Ved FT1900 ser det ut som om de bor hos sønnen Peder (f.1865) og hans familie (se "Bakkeli", Ø.Toten).I familysearch.com finner du dåpen til Mathea Abrahamsdatter, 5.8.1827. Foreldrene heter Abraham Jensen og Mari Davidsdatter (alder ikke oppgitt).Jeg mener jeg også fant Abraham Jensen, 15 år gml. i FT1801: Se under gården Almerlie Søndre i Hurdal.Håper dette hjalp et stykke på vei.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Bare hyggelig!Litt ekstra på tampen: Hvis du går til "familysearch.com", henter siden for "Custom Search" og søker med "Abraham Jensen" og "Mari" som foreldre og (f.eks) følgende begrensende kriterier: "Birth/Christening" - "pluss/minus 10 år" - "1825" - "Norway", vil du finne at Mathea Abrahamsdatter ihvertfall hadde 4 søsken.Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beret F. Granly

Bruker det å være vanskelig å komme inn på «family.search»? Jeg kommer ikke dit. Maskina bare jobber og jobber. Har forresten skrevet feil i det første innlegget mitt; det er min morfars besteforeldre og ikke oldeforeldre. Men det er jo av liten betydning. Veldig glad for hjelpa jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beret F. Granly

Jeg kommer ikke inn på familysearch. Vet ikke hvorfor. Adr. er riktig, og jeg har prøvd gjennom linker. Ikke så overraskende at Mathias Hansen bodde på Bakkeli. Hva med Ole Olsen Engedalen, f. 01.06.1844, Fet? Moren heter Mari Tostensdtr, f. 1815. Hvem er far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.