Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Atle Jan Westrheim

[#2753] Lars Knudsen Bech, Danmark d.1751 NyKirken, Bergen

Recommended Posts

Gjest Atle Jan Westrheim

En av mine forfedre kom til Bergen tidlig på 1700 tallet fra Danmark. Lars Knudsen Bech født i København er bl.a registrert i Borgerskapet i Bergen 10.09 1733.Har funnet det meste om hans koner og barn, men vet noen om hans fortid i Danmark ?Vennlig hilsen Atle Jan Westrheim, westrheim@hl.telia.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest JOSTEIN BØRNES

JEG VET DESVERRE INGEN TING OM LARS BECH OG HANS FORTID I DANMARK. JEG ER IMIDLERTID INTERESSERT I DATA OM DEN FØRSTE KONA SOM KOM IFRA YTRE VEREIDE I GLOPPEN(KRISTINE ABSALONSDTR. F. YTRE VEREIDE MED FORELDRE ABSALON OLSEN OG MARIE SIVERSDTR.)OG HENNES SØSTRE SOM ALLE SER UT TIL Å HA FLYTTET TIL BERGEN/SARTOR SKIPREIE/VÅGE SPIPREIE.-ELLEN ABSALONSDTR. GIFT TIL BERGEN -MALENE ABSALONSDTR. GIFT TIL BERGEN -ABELONE ABSALONSDTR.GIFT MED ANDERS KNUDSEN FRA SOLHEIMSLIEN I ÅRSTAD SOGN OG BOSATT FØRST PÅ, GLESNESHOLMEN I SARTOR SKIPREIE , FOR DERNEST Å BOSETTE SEG SOM GESTGIVERE I BAKKESUNDET(AUSTEVOLL). ANDERS KNUDSEN OG ABELONE HAR STOR ETTERSLEKT I SUND/AUSTEVOLL SLIK AT DET HAR EN VISS INTERESSE OG SKAFFE DOKUMENTASJON FOR AT DET NETTOPP ER ABELONE ABSALONSDTR. FRA YTRE VEREIDE SOM BOSATTE SEG I SUND/AUSTEVOLL.DE ER ALLE NEVNT I SKIFTET ETTER SIN MOR MARIE SIVERSDTR. I 1712 PÅ YTRE VEREIDE.DERSOM NOEN HAR DATA SÅ ER JEG TAKKNEMLIG Å HØRE NÆRMERE?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.