Gå til innhold
Arkivverket

[#2755] Slektsforskerbasen har nå 570 registrerte slektsfo


Gjest torleif haugødegård
 Del

Recommended Posts

Gjest torleif haugødegård

Slektsforskerbasen har nå ca 570 registrerte slektsforskere, med opplysning om hvilke av 850 nåværende og tidligere kommuner de forsker mest i.Der er også en tabell over nesten 160 slektsforskeres hjemmesider.Klikk deg en tur innom www.nettside.com !(der du også kan søke med den raske, norske søkemotoren FAST!)hilsen torleif haugødegård hamar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg er ganske ny på digitalarkivet og søker av og til etter gamle innlegg på nummer. Vil bare si at under 'Norske slektsforskere' er det svært mange sider som ikke er tilgjengelig lengre når man går inn på slektsforskerne der. Det er litt for mange slektsforskere som er registrert der, som ikke er tilgjengelig der lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Anne Lise! Som du ser, er innlegget fra Torleif fra januar 2000! Utgammelt når det gjelder linker osv.Jeg regner med at det du har fått frem, er en Yahoo-side med masse linker til forskjellige sider. linken www.nettside.com eksisterer ikke lenger!Slektsforskerbasen ligger i dag (hvor den har ligget i ett par år) hos DIS Norge, http://www.disnorge.no/sfbasen/LailaLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

HeiHvor oppdatert slektforskerbasen er vet jeg ikke, men i alle fall så ser det ut som 50% av linkene til hjemmesider er håpløs. Var via DIS Norge i dag inne på slektsforskerbasen og prøvde linkene til hjemmesider i egen kommune (Vestnes). På 4 av 10 kom det opp: 'siden kan ikke---' og på den 5 en side uten innhold. Altså 50% 'lureri'.Så Anne Lise har helt rett. Linkene til hjemmesider på slektsforskerbasen fungerer ikke.vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jo, det er helt rett, jeg har sjekket selv. Altfor mye sløve folk, det er det som er problemet!De som har lenker som ikke virker må skylde seg selv, det er nemlig en selv som skal oppdatere seg selv.Så kanskje dette kan være en påminnelse til de som ikke har oppdatert seg selv på Slektsforskerdatabasen? Sjekk oppføringen din!Jeg ser flere av de som er aktive her på DA har adresse som ikke virker.Det er faktisk skammelig hvor mange råtne lenker som er der, jeg skal sende en påminnelse på DISforum!Laila som virker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Torleif, jeg regner med at du får masse e-poster om at det skjer noe på dette temaet, kan du kanskje sende en påminnelse på DIS-forum ang. dette? Jeg får ikke sendt til DIS-forum her jeg er nå , bare lest den.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.