Gå til innhold
Arkivverket

[#2794] Neseet i Møre og Romsdal


Gjest Helge Aafløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Aafløy

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg ? Søskenene 1. Ane Amundsdtr. Aafløy f. 1793, 2. Gjertrud Amundsdts Aa... f. 1800 og 3. Nils f. 1805, ble de gift ? Resten av søskenene har jeg data på. Hvor ble de av ? Hvordan kan jeg finne ut det ? Hadde de barn ? På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overført fra # 666:Jeg er på stadig utkikk etter slekten på morssiden - fra Nesset. FT1801 viser at min t-t- oldefar Amund Amundsen Aafløy hadde 1. døtrene Ane f. 1793 og 2.Gjertrue ...og 3. sønnen Nils, bosatt på gården Aafløy. Ane fins ikke i FT1865 (antakelig død). Det samme broren Nils, mens Gjertrud fins (også i FT 1901). Antakelig var alle disse gifte. Jeg har fått opp- oppgitt : 1. Ane g.m. Jon P. Sandblåst, 2. Gjertrud g.m. Ola Andersen, mens Nils konr ikke er oppgitt. Jeg kommer ikke videre for å finne deres ev. avkom Jeg har får noen år tilbake sjekket Bygdebok for Nesset og er klar over at de kan ha flyttet osv. Jeg er takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Kjell Fredly

Så denne gamle etterlysningen. Anne Amundsdatter Aafløy var født i 1791 og datter av Amund Amundsen Skjørsæter (senere Aafløy) og jenta Anne Olsdatter Hestad. Hun ble døpt 1. søndag etter påske i Vistdalen kirke. Anne Amundsdatter ble boende hos sin far og stemor Gjertrud på Åfløy, og ble gift okt. 1830 i Rød kirke, Nesset med enkemann John Pedersen Sandblost f. i Torsteingarden bnr. 5 på Indre Mittet i Veøy. Anne og John bodde på Sandblost i Bud og fikk datteren Karen f. 1834 (oppkalt etter Johns første kone). Denne familien flyttet til Smøla i mai 1840, og ble boende i Steinsøysundet, der de hadde gården Valan/Valen bnr. 2. Datteren Karen ble gift to ganger (Hammervold og Dalseth) og har ei store etterslekt etter seg. Se Smøla bygdebok bind 11, s. 107 og utover. Anne Amundsdatter døde i 1861, og John Pedersen i 1863.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.