Gå til innhold
Arkivverket

[#2801] Peder Andfindsen f.1726, bodde i Trondheim


Gjest Tor Håkon Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

Er det noen som kjenner til denne familien eller ev. kan hjelpe meg med å finne ut hvor Peder Andfindsen kom fra? Her er de opplysningene jeg har om familien:Peder Andfindsen f. 1726, gift med Anna Larsdatter f. 1729 Sansynligvis samme som finnes i folketellingen 1801 som Peder Lind (Skomaker). I 1767 finnes han som tollbetjent med navnet Lein, i 1770 som consumbetjent. Navnet Lind er ikke brukt da. Familien bodde i Gaubekveita.Finner ikke dødsmelding på dem. Finner heller ikke hvor Peder er født.Barn : 1. Henrik Pedersen Lind 1764, Trondheim, 2. Serina Pedersen 1767, Trondheim,døpt 12 Jun 1767, Vår Frue Kirke Trondheim. Det er mulig at hun brukte navnet Anne. Dersom ikke, hadde hun en søster som var ca. like gammel med navnet Anne. 3. Peter Andreas Pedersen 1770, Trondheim,døpt 05 Aug 1770, Vår Frue Kirke Trondheim, Med hilsen Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg har en Peder Anfinnsen som passer! Han var født i Lærdal i 1727 (dpt. 2.mars) som sønn av Anfinn Johannesen Mjelde (ca.1689-ca.1738) og Kiøn Pedersdatter.Nå var det vel ganske uvanlig at folk fra Lærdal slo seg ned i Trondheim på denne tiden, så jeg har en følelse av at dette er et bomskudd. Jeg kjenner en del til Peders forfedre, men jeg vet ikke noe om hvor det ble av ham. Han levde ennå i 1738.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.