Gå til innhold
Arkivverket

[#2809] Hvor finnes Etterkommerne I Øyestad/Hornes Evje


Gjest Unnie.K Foss
 Del

Recommended Posts

Gjest Unnie.K Foss

I sammen med Joyce Illinois har jeg i et År samlet materiale fra slektninger undet Braastadog andre gårder i Øyestad.Joyce har funnet slekt etter Gunder Ellefsen Seljåsen tilbake ti 1600. Det finnes andre i Usa som søker samme slekt. Stikord Gunsteensen Svenkesen Bjørnson Senum. Hvor finnes de som allerede har et slektstre og har vært på LDS i Usa? Jeg blir så glad hvis noen melder seg. Vennelig hilsen Unnie Karin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Hans Gangstø

Evje ser for meg ut til å være et vanskelig område for amatører og jeg sliter nå med en familie som har sitt opphav derfra ser det ut for rundt 1750. Dette er Knud Svenchesen Høgetvedt og hustru Marte Jonsdotter. I og med at du nevner Svenkesen i ditt innlegg, undres jeg om det her kan være noen sammenfallende interesser. Hører gjerne fra deg. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Her er en etterslektstavle etter Svenke Senum, slik jeg har funnet det inntil nå. Jeg fant faktisk de første leddene i en VG-artikkel (Bjørn Holbekk) om Mette-Marits slekt....Min link går gjennom Tønnes Terjesen, f 1823 i Arendal.- Jarl -

bilete0757.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Til innlegg nr. 1 - 3:Diplomene for de eldste - dessuten:I Bygdeboken for Hornes (og Åseral I og II) finnes en god del.KB'ene for Evje (som scannes etterhvert):[url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort/kb-aust-agder.html#Evje>LenkeKB'ene for Hornes (som scannes etterhvert):LenkeDe scannede kommer etterhvert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takker for innspill- Spørsmål til Jarl: Jeg har fått opplyst fra annet sted at Svenke Knudsen Senum var gift tre ganger.Har du noen oversikt over hvem han var gift med og hvilke barn han fikk i de ulike ekteskapene. Jeg ser som nevnt ovenfor etter en Knud Svenchesen som muligens kan være en etterkommer av Svenke. Til Knut : Skal få lånt inn bygdebøkene som du anbefaler.Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Til (5): Jeg har kun notert de eldste leddene fra VG-artikkelen (!!), og kan ikke gi deg utfyllende opplysninger. Men jeg følger med i denne debatten om andre kommer med tilføyelser eller merknader. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Til innlegg nr. 5:Hornes bygdebok er her den primære. Når jeg tar med Åseral I og II så dreier det seg om den korte avstanden til Hornes med tilhørende slektsammenhenger. Dette gjelder også for Bjelland bygdebok.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.