Gå til innhold
Arkivverket

[#2821] Christian Aslaksen, Buskerud ?


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

I følge kirkeboka for Røyken ble Christian Aslaksen gift med Johanne Hansdatter i 1823. Hvis jeg holder "tippene" rett i munnen, så er vel dette mine tipp-tippoldeforeldre.Problemet mitt er følgende. Jeg finner ikke Christian andre steder enn i IGI. Der er han oppført som født i Røyken, Hurum, Buskerud, 11. november 1795, med foreldre Ashlak Helgesen og Berthe Engebretsen. Men så langt jeg har prøvd med forskjellige søk i 1801 tellingen finner jeg ingen av disse tre! I IGI har jeg også funnet Ashlak som født ca. 1769, men det hjelper så lite så lenge ingen er å finne i 1801. Det eneste vi har funnet i kirkebøkene er ekteskapsinngåelsen. Heller ikke forlovere her hjelper meg noe. De de ble gift i 1823 står Christian oppført som soldat og ungkar. Alder 28 eller muligens 26 år. Dette skulle stemme godt med Christian som står oppført i IGI som født i 1795. Er det noen som kan hjelpe med gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Noe hjelp kan jeg dessverre ikke gi deg , men det var nok endel som ikke kom med på 1801 tellingen.Jeg har dessverre også noen som er "søkk" borte i 1801.Dette gjelder nok i de fleste tellingene. Meget irriterende men slik var det.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.