Gå til innhold
Arkivverket

[#2823] Hvor var Hans Chr. Andersen m. fam. i 1865 ?


Gjest Jarle A. Ellingsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle A. Ellingsen

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med følgende personer som jeg over en lengre tid har jobbet med. Etter å ha gransket FT 1900 for Skien samt "ordinære" kirkebøker for samme by, er familien ikke å finne. Etter hva jeg erfarer har FT for Skien noen "hull" og denne familien ser ikke ut til å være nevnt. Etter å ha fått oversendt data fra USA som forteller om familiens tilhørighet til metodistene, finner jeg endelig sønn av Hans Christian Andersen døpt i metodistkirken i Skien 26. februar 1883 (Wilhelm Matteus) Kona til Hans Christain Andersen var Gunhild Elise Hansdatter. Ifølge notater fra familie i USA, skal de ha giftet seg i Skien 1846. Vidre står det her at Hans Christian var født 1825 og hans kone Gunhild Elise i 1827. Jeg har prøvd alle mulige søkevarianter uten napp.Finnes det noen der ute som kjenner til disse personene og har funnet dem i FT 1865, setter jeg stor pris på hjelp.Med vennlig hilsen Jarle A. Ellingsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.