Gå til innhold
Arkivverket

[#2832] Pernelle Jacobine Pedersdatter, ca 1834 Folden Nor


Gjest Laila Normann
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Normann

Gjertine (døpt Jetta Pauline) Torgersdatter ble 'uekte' født på Skafnes, Buksnes i Nordland 02.oktober 1868 av foreldre PERNELLE JACOBINE PEDERSDATTER (fra Folden, Nordland?) og Torger Larsen bodde på Petvigen, Buksnes. Jeg tror det var Pernelle som var tjenestejente på Nordfjord i Sørfolden i 1865-tellinga (RHD) I 1875-tellinga var hun gift med Gregus Sivertsen og bodde her: Nygaardshougen %Vasleten% i Buksnes, Datteren Jætta Torgersdatter bodde sammen med dem. Her står det at hun var født i 1831. (RHD) Har noen vært borti Pernelle? Eller har kilder de kan hjelpe meg videre med? LailaTorger gir jeg opp, har ikke noe å gå på på ham. Hvis ingen har noen gode tips da... Noen som kan hjelpe med Pernelles foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Asbjørn Lind

Hei - noe sent å svare, men kanskje du trenger informasjonen likevel. Jeg har en 'Pernille Jacobia født. 14. mars 1831 på Nordfoldgård i Nordfold (Folden prestegjeld) som bør passe godt til 'din' Pernille. Hun er datter av Gjertrud Johannesdatter og Peder Eriksen, Nordfold. Pernille er nevnt i et skifte i 1866 og bor da 'Paa Ure i Lofoten'. Den Pernille som du nevner som tjenestejente i Nordfjord under folketellingen i 1865, giftet seg og bosatte seg i Folda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.