Gå til innhold
Arkivverket

[#2833] Ole H. Wiborg fra Gudbrandsdalen, og hustru Lorens


Gjest Torun S. Soknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun S. Soknes

Håper at noen kan hjelpe meg med en liten nøtt:Sophie J. Brumback, født 27.04.1860 i Quebeck (Canada), datter av Ole H. Wiborg (født i Gudbrandsdalen), og hustru Lorense (født i Oslo). Siden Sophie ble født utenlands i 1860, er de dessverre ikke å finne i FT 1865. Har en mistanke om at familien var relativt nylig utvandret da Sophie ble født, og at de raskt reiste videre til Wisconsin. Har ikke funnet dem i utvandrede fra Bergen 1842-1860.Ønsker å finne ut hvem denne Ole H. Wiborg var, og også hans kone Lorense. All info ang. fødselsår- og dato, giftemål og utvandring er av den aller største interesse!Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Aud Kroken

Ei Torø Rasmusdotter Einarsvoll frå Lom, vart gift for andre gong med ein herr prokurator Wiborg.Kan dette vere noko du leitar etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Torkel R. Bråthen

HeiEr du fremdeles på søken etter Ole H. Wiborg og hans familie? Sitter ikke med opplysningene her akkurat nå, men hvis du er interessert, skal jeg finne det fram. Er ikke selv etterkommer, og vet ikke eksakt hvem denne Ole var, men... En Ole Wiborg flytter til Fron i Gudbrandsdalen på begynnelsen av 1800-tallet, og den Ole du er på jakt etter er nok en etterkommer eller slektning. Stammer selv fra en bror av denne Ole. Familien stammer fra kaptein Anders Nilsen Wiborg, som døde på Christianfjeld festning i Solør i 1718. Mvh Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun S. Soknes

Jeg har sånn noenlunde funnet ut av dette, og da dette uansett var informasjon jeg var ute etter i forbindelse med en oppgave jeg fullførte jula 2000, så er ikke dette noe jeg lenger arbeider med.Men du skal ha takk for forespørselen!Mvh Torun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.