Gå til innhold
Arkivverket

[#2836] Kristian Alfred Andersen, født 1887, Skinnerviktan


Gjest Eva Fredriksen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Fredriksen.

Morfaren min het Kristian Alfred Andersen, født 21/12-1887 på Eina. Mor: Dina Martinsdatter, født 1856, Eina. Far: Anders Strøm, født 1856, Sverige? Kan noen gi meg et tips om hvordan jeg skal klare å finne ut noe om oldefaren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarleif Nordheim

Hei, Bygdebokprosjektet for Toten er ferdig hva gjelder Eina - og boka er god! Den kan du låne inn på ditt lokale bibliotek - og sikkert finne dine aner omtalt der.MVH Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Eva! Har du forsøkt å ringe dem på Øko-museet (husker ikke helt hvor det lå, men jeg fikk info om "mine" Hexum-er der!)?? Det er også en folketelling for 1891 som kun finnes på Riksarkivet. Hvis du kan finne han der, vil det nok stå fødselssted etc. Ellers kan det være at det å gå igjennom "Anmeldte dødsfall" kan være innbringende. Lever han i 1900?? Send meg en mail hvis du lurer på noe! Vi snakkes på møtet den 17. feb, Eva!! Hilsen Ingjerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Alfreds morfar og mormor het: Martin Kristensen, f. 1829 og Johanne Karine Hansdatter, f. 1826, et av stedene dem har bodd er på Tune, Eina. Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut mer om Martins foreldre: Kristen Hansen og Dorte Kristiansdatter, Gjestrumsstua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg har et spørsmål til Ingjerd v. Bruggen:Du nevnte gården Hexum på Toten i ditt innlegg; har du noen kobling til Mari Pedersdatter Hexum, f.1793? Hun ble gift 1814 med Hans Olsen Buer, også f. 1793.Det er ikke min slekt, men et av Mari og Hans' barnebarn ble gift i Minnesota med min oldefars bror.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.