Gå til innhold
Arkivverket

[#2856] Utvandret til Galapagos?


Gjest Else B. Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Er det noen som kjenner til en familie Nuggerud som skal ha utvandret til Ecuador (Galapagosøyene) engang i 1930-årene? Etterkommere etter Trygve Nuggerud i Ecuador ønsker evt. kontakt med sine norske slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Midt på 50-tallet seilte Carl Emil Petersen og Erling Brunborg rundt jorda, de skrev boka "Rundø" om seilasen med bl.a. et fyldig kapittel om den norske innvandringen til Galapagos og en rekke navn/familier. Om Nuggerud var blandt disse navnene husker jeg ikke, men dersom du får tilgang på boka er det mulig at du finner navnet, eventuelt andre hint. Dersom ikke kontakt meg på agnes.kristian@os.telia.no så har jeg boka tilgjengelig med litt leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

I "Drømmen om Galapagos" av Stein Hoff (Oslo, 1985) side 209 står det følgende: "Nuggerud, Trygve Thorvaldsen f. 24/11-03, Ø. Aker, skogsarb. G.m. Maria fra Ecuador ca 1931. Omkom av vannmangel på Marchena ca august 1934. Sønnen Oscar Trygve N., f. 1934 bor i Quito".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.