Gå til innhold
Arkivverket

[#2858] Gunder Johannessen.


Gjest Barbro E. Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbro E. Johnsen

En av mine forfedre var Gunder Johannessen. Jeg har prøvd å finne ut mer om ham, men det har vist seg å være vanskelig. Jeg har funnet noe i kirkebøkene for Vinger og folketellingene:- Datteren Karn Johanne ble født 22. februar 1852, uekte, far Gunder Johannessen fra Rødnæs sogn. - Datteren Hendriette født 29 juli 1854, uekte, far Gunder Johannessen Viger? af Rødnæs - Gift med Kari Henriksdatter Skullerudvangen 1856. Han 61 år, stemmer med fødselsår 1795. Brudgommens far var Johannes Amundsen. Fødested oppgitt som Elofsby. - Datteren Sofie født 27 mars 1859, ekte, far Gunder Johansen SolbergvangenFolketellingen 1865 Gunder Johans. Kurvmaker 71 år, fødested Rønæs Kari Henriksd Hans hustru 51 år fødested Vinger Karn Johane Gundersd. Datter 14 år, fødested Vinger Hendreiette Gundersd. Datter 12 år, fødested Vinger Gunda Gundersd. Datter 10 år, fødested Vinger Sophie Gundersd. Datter 7 år, fødested VingerAlle omvandrende betlere. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?narkivverket/1865/f60421&1778Bygdebok>Lenke for Vinger s. 446, under Skullerudvangen. Kari Henriksdatter Skullerudvangen f. 1815, gift 1856 med enkemann Gunder Johannessen Elofsberg, Värmland 1795.Jeg har prøvd å finne Elofsberg/Elofsby og Rødnæs/Rønæs i Värmland og ikke lykkes. Jeg har heller ikke funnet noe som passer i Norge. Men så fant jeg i folketellingen for 1801 en Johannes Amundsen med sønn Gunder 7 år, på Waaler gård i Hof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbro E. Johnsen

Huff, dette ble uleselig. Prøver igjen.- Datteren Karn Johanne ble født 22. februar 1852, uekte, far Gunder Johannessen fra Rødnæs sogn.- Datteren Hendriette født 29 juli 1854, uekte, far Gunder Johannessen Viger? af Rødnæs- Gift med Kari Henriksdatter Skullerudvangen 1856. Han 61 år, stemmer med fødselsår 1795. Brudgommens far var Johannes Amundsen. Fødested oppgitt som Elofsby.- Datteren Sofie født 27 mars 1859, ekte, far Gunder Johansen Solbergvangen Folketellingen 1865 Gunder Johans. Kurvmaker 71 år, fødested Rønæs Kari Henriksd Hans hustru 51 år, fødested Vinger Karn Johane Gundersd. Datter 14 år, fødested Vinger Hendreiette Gundersd. Datter 12 år,fødested Vinger Gunda Gundersd. Datter 10 år, fødested Vinger Sophie Gundersd. Datter 7 år, fødested Vinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.