Gå til innhold
Arkivverket

[#2865] Simon Simon Wroolie,guvernør i Sacramento,CA,USA.


Gjest Bjarne Paul Nerby
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Paul Nerby

Simon Wroolie giftet seg inn i Haraset-familien fra Romedal,Vallset.Men det viser ser at denne mannen,som var gift 3x og ble guvernør i Sacramento,CA,var norsk:Han het trolig Saamund Aanesen og var etter opplysninger jeg har fra USA: f.8.okt.1851 i Vrådal,Telemark.¨ Kan noen hjelpe med mer opplysninger der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Saamund Aanundsen (13)(antar at det er ham) er forholdsvis kurant å finne i FT1865 for Kviteseid, men det har du antagelig sjekket ut allerede?Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja,takk for innlegegt ditt.Jeg har sjekket endel,men med litt magert resultat så langt;og du vil også finne (trolig) samme Saamund i debattinnlegget noe høyrere oppe på listen.Det er vel han som kom fra Strømme.Men han kalte seg i USA "Wroolie",og tar jeg ikke mye feil er det en forvansking av "Vrålie" som jo finnes i de traktene,iallefall som etternavn.Det jeg egentlig trenger er vel kontakt med en god lokalhistoriker;kjenner du noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.