Gå til innhold
Arkivverket

[#2869] numedalen


Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Jeg har funnet en Knud H Tandberg 41 år i 1865 tellingen som er fra Nore Prestegjeld i Nummedal.Så har jeg funnet Knud Tandberg f.1825 i 1900 tellingen som er fra Opdal i Numedalen. Er det noen som vet om dette er samme person. Dette er i 1900 tellingen min olderfar.Hvis dette er samme person,har han vært gift 2g. Lurer også på hva H står for. Hilsen Inca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg vil tro H er en forkortelse for hans patronym. ("Halvorsen" synes å være et godt utgangspunkt ettersom "Halvor" var et vanlig navn i Nore).Uten å vite noe mer er jeg ganske sikker på at det er samme Knud H. Tandberg i 1865 og i 1900. Jeg forsøkte å finne ham i IGI (familysearch.org) uten hell. Derimot fant jeg en sønn Severin Tandberg, dpt. 24 Okt. 1875 i Elverum. Foreldre: Knud H. Tandberg og Marthea Engebretsdtr.Fant også en Marthea Ingebretsdtr. dpt. 1 Jan. 1858 i Elverum. Hvis hun er Knud H. Tandbergs kone #2, var hun ganske ung da hun fikk sønnen Severin i 1875. (Det betyr også at hun var 42 år i 1900, ikke født i -42).NB! Jeg fant ikke noe om kone #1, Oline Olsdatter, i IGI. Heller ikke noe om stedatteren han hadde i 1865.Håper dette var til litt hjelp.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.