Gå til innhold
Arkivverket

[#2884] Petreche Karine Balchen/Jørgen Olai Balchen, Berge


Gjest Sølvi Lerfald
 Del

Recommended Posts

Gjest Sølvi Lerfald

Petreche Karine Balchen ble født 2. september 1792 i Bergen. Jeg regner med at det var hun som ble gift i Bergen med kjøpmann Wollert Krohn Tornøe 16. mai 1818. Jeg finner hans dødfall i 1833 (begravet 4. juli i Bergen), både i kirkeboken (digitalarkivet) og hos Wieseners "Dødsfald i Bergen". Ingen kone er nevnt i sistnevnte kilde. Jeg har lett med alle tenkelige varianter av navnet i digitalarkivets kirkebøker for Bergen, men ikke funnet spor etter når hun døde. Kan noen hjelpe meg?Hennes bror, Jørgen Olai Balchen, f. 18. mars 1796 i Bergen tok borgerskap som skipper samme sted 15. januar 1828. Etter dette finner jeg ikke spor etter ham, men lurer på om han kanskje dro til Kristiansand. Kan han være forfar til Bernt Balchen, piloten som også ble polfarer?mvh Sølvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.